Ligger på 56 meter, rester av seilskip
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette dampskipet ble bygget i 1890 ved Flensburger Schiffbau-Gesellschaft i Tyskland for et rederi i Hamburg. I 1921 ble det kjøpt av et norsk rederi og seilte deretter langs norskekysten.
Skipet forliste i desember 1924 under en reise fra Kirkenes til Skien med en last av jernmalm. I tett snødrev og sterk vind grunnstøtte det og sank i løpet av få minutter. Hele mannskapet på 21 personer omkom i ulykken.
Vraket ligger på en skrånende sand- og leirebunn. Det er relativt intakt, men overbygget har kollapset. Lasterommene er åpne, og deler av lasten er synlig. Vraket er ofte besøkt av et yrende dyreliv, inkludert store stimer av sei og torsk.
Dybde: 28–40 meter.
Legg igjen en kommentar