.
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette dampskipet ble bygget i 1918 ved Trondhjems Mekaniske Verksted som D/S Annemor. I april 1940 lå skipet i Urdhalsvågen ved Kolvereid, lastet med tremasse og i vente på en konvoi til England.
Den 4. mai 1940 ble det angrepet av tyske bombefly. Skipet ble truffet, men holdt seg flytende. Mannskapet forsøkte å berge det, men et døgn senere sank det.
Vraket hviler på bunnen og er i god stand, med master som fremdeles står. Det er et populært dykkemål, og ligger kun 150 meter fra vraket av D/S Sekstant, som ble senket i samme angrep.
Dybde: 18–36 meter.
Legg igjen en kommentar