Vraket av Klaus Fritzen
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette tyske dampskipet ble bygget i Hamburg i 1922. Skipet lå for anker i Måløy havn da det ble angrepet av britiske fly fra skvadron 608 den 4. mai 1942. Det ble truffet av tre bomber, tok fyr og sank raskt. 19 av mannskapet omkom i angrepet.
Vraket hviler i dag rett vest for Måløy by. Det er relativt intakt, men bærer tydelige preg av angrepet det ble utsatt for. For å dykke på vraket kreves båt.
Dybde: 40–55 meter.
Legg igjen en kommentar