Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette britiske dampskipet ble bygget i 1927. Skipet lå for anker i Narvik havn da det ble torpedert og senket av en britisk jager den 10. april 1940, under det andre sjøslaget om Narvik. De britiske styrkene forsøkte å senke alle skip i havnen for å ramme de tyske invasjonsstyrkene.
Vraket hviler i dag rett kjøl på bunnen. Overbygningen er fjernet, men skroget er relativt intakt og byr på flere muligheter for penetrering, blant annet i det store maskinrommet som beskrives som en romslig kaverne. Man kan også svømme gjennom lugarer og korridorer. Vraket er dekket av anemoner og o-skjell, og er ofte omkranset av fiskestimer.
Dybde: 18–30 meter.
Legg igjen en kommentar