Ligger på 50m
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette danske dampskipet var på reise fra Gøteborg til Tyne med en last av gruve-støtter da det ble torpedert og senket av den tyske ubåten U-94 den 16. august 1917. Hele mannskapet overlevde forliset.
Vraket står i dag rett på kjølen på en svakt skrånende bunn og er i stor grad intakt, selv om master og skorstein har kollapset. Det er et populært dykkemål som byr på mye skipshistorie og marint liv. Overbygget er detaljrikt, og det er mulig å se inn i lasterommene hvor deler av lasten fremdeles ligger.
Dybde: 35–50 meter
Legg igjen en kommentar