Ligger bøye på vraket
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette dampskipet ble levert i februar 1920. Den 19. september 1944 ble skipet, som da var i tysk tjeneste, angrepet av 28 allierte bombefly utenfor Stavenes. Skipet fikk store skader og ble slept inn til Askvoll. Tre dager senere, 22. september, forliste det og sank.
Vraket hviler på en mudderbunn. Akterenden er relativt intakt, mens forskipet er betydelig ødelagt. Det er mulig å se inn i lasterommene, hvor det blant annet ligger dekk fra kjøretøy. Styrhuset og overbygget er borte, men man kan se fundamentet til kanonen på akterdekket.
Dybde: 27–37 meter.
Legg igjen en kommentar