.
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette tyske krigsskipet var en jager av Type 1934A-klassen, sjøsatt i 1937. Skipet deltok i begge sjøslagene i Narvik i april 1940. Under det andre slaget den 13. april fikk skipet motorproblemer og ble liggende igjen i havnen da de andre tyske jagerne gikk til motangrep.
Da skipet forsøkte å forlate havnen, ble det engasjert av britiske jagere. Etter en artilleriduell og uten mulighet til å unnslippe, ble skipet senket av mannskapet for å unngå at det falt i fiendens hender. Vraket ligger i dag på siden utenfor havnebassenget i Narvik. Det er et populært mål for teknisk dykking.
Dybde: 60–75 meter.
Legg igjen en kommentar