Ligger på 48m
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette fraktefartøyet ble bygget i 1902 ved Kristiansands Mek. Verksted som dampskipet «Sigerfjord». I 1935 ble det omdøpt til «Hindø», før det i 1946 fikk navnet «Austholm». I 1947 ble skipet ombygget til motorskip og forlenget.
Den 5. februar 1959 kolliderte skipet med D/S «Verma» i Hindøyosen under en reise fra Fosnavåg til Bergen med silde-last. Kollisjonen førte til at fartøyet sank. Vraket ligger på en skrånende sand- og leirebunn.
Dybde: 40–55 meter
Legg igjen en kommentar