Ligger rett nedenfor kaien
Automatisk generert tekst – kan inneholde feil
Dette selvlossende bulkskipet ble bygget i 1970 for frakt av sand og andre løsmasser. Skipet var 55 meter langt og hadde en lastekapasitet på 750 tonn.
Den 7. november 2001 kantret og sank skipet ved kai i Stangevika under lasting av grus. Det ble senere slept ut på dypere vann. Vraket hviler nå på bunnen med betydelig slagside. Overbygget og styrehuset er intakt, og det er mulig å svømme gjennom deler av vraket. Det er også en gravemaskin om bord som ble brukt til lossing.
Dybde: 15–25 meter.
Legg igjen en kommentar